FANDOM

Warszawa - stolica i największe miasto Polski, położone w środkowo-wschodniej części kraju, na Mazowszu nad Wisłą. Warszawa jest ośrodkiem naukowym, kulturalnym, politycznym oraz gospodarczym na skalę europejską. Mieszczą się w niej siedziby parlamentu, Prezydenta RP, Rady Ministrów i innych władz centralnych. Warszawa jest także stolicą województwa mazowieckiego. Warszawa jest jedynym miastem w obecnych granicach Polski odznaczonym Krzyżem Srebrnym Orderu Wojennego Virtuti Militari. Warszawa jest największym polskim miastem pod względem liczby ludności (1 714 446) i powierzchni (517,24 km²). Violetta Villas do Warszawy przeprowadziła się w 1959 roku. Na początku kariery artystka mieszkała przy ulicy Freta, z której to w 1963 przeniosła się na ulicę Solec. Mieszkanie było w jej posiadaniu do 1969 roku, mimo iż w okresie 1966-1969 artystka mieszkała kolejno w Paryżu i Las Vegas. Sceny w Warszawie, na których śpiewała Villas to m.in. Sala Kongresowa, Operetka Warszawska i Teatr Syrena. Piosenkarka wielokrotnie dawała też koncerty na Placu Zamkowym.